Aproape fiecare operator de rețele se confruntă cu aceeași provocare – cum să preia controlul asupra cantității mari de date și să le folosească efectiv în scopuri comerciale? O mare parte a datelor este adunată de lucrătorii de teren, așa că, în mod firesc, aceștia sunt implicați în procesul de colectare a datelor.
Pe lângă sarcinile de zi cu zi în domeniu, tehnicienii trebuie să-și amintească despre culegerea de informații detaliate (despre topologia rețelei, starea tehnică a echipamentelor și altele) și raportarea tuturor datelor. Acest proces poate fi problematic, deoarece poate fi unul consumator de timp, adesea considerat inutil. Cum puteți îmbunătăți procesul de colectare a datelor astfel încât să fie eficient, să aducă beneficii reale și în același timp să ușureze munca echipelor de teren?
De ce sunt atât de importante datele din teren?
Informațiile actualizate despre rețeaua dvs. sunt esențiale pentru luarea unor decizii corecte. Nu este suficient să introduceți informațiile în sistem o dată, deoarece se învechesc și devin irelevante. Prin urmare, este important să le actualizați în mod regulat, astfel încât sistemul care le procesează să rămână fiabil.
Aceasta este o adevărată provocare pentru operatorii de rețele (telecomunicații, energie, termoficare etc.). Rețeaua este în continuă schimbare. Dacă nu aveți o bază de date actualizată despre resursele dvs., aceasta poate afecta rapid calitatea serviciilor oferite. Datele trebuie actualizate în mod regulat, ori de câte ori apare o modificare.
O modalitate de a actualiza datele se bazează pe documentația as-built și multe companii decid să lucreze în acest mod. Dacă aveți și urmați o procedură adecvată pentru aceasta, baza de date din sistemul dvs. va fi actualizată, dar există o capcană. Există adesea o întârziere între schimbarea efectivă în teren și momentul în care aceasta este înregistrată în sistem.
Acest lucru se datorează faptului că aveți nevoie de ceva timp pentru a pregăti și a introduce documentația. Mai mult decât atât, documentația nu este adesea pregătită pentru modificări minore sau schimbări de rețea. Toate acestea pot afecta acuratețea datelor și de aici încep problemele.
Cum operează un tehnician în teren?
Există multe aplicații care susțin lucrul în teren, dar multe companii încă mai folosesc vechiul sistem cu pix și hârtie. Tehnicienii notează informațiile în timp ce sunt pe teren și apoi le rescriu după ce se întorc la birou, sau altcineva introduce manual informațiile în sistem pentru ei.
Companiile sunt uneori reticente când vine vorba de instrumente specializate de raportare. Le văd ca fiind inutile sau disponibile doar pentru competitorii mari de pe piață. Dar problema este că o metodă de „notepad” de școală veche este ineficientă, procesul de actualizare necesită timp, iar datele sunt, adesea, de proastă calitate. Utilizarea instrumentelor specializate, pe de altă parte, poate îmbunătăți semnificativ procesul de raportare și asta se traduce în beneficii reale pentru companie – chiar și atunci când luați în calcul timpul petrecut pentru a instrui tehnicienii cum să le utilizeze.
Cum afectează lipsa instrumentelor de raportare potrivite calitatea datelor?
Când luați în considerare o soluție de raportare, factorul cheie este calitatea datelor. Acesta stabilește dacă datele pot fi considerate utile sau nu. Informațiile scrise de mână sunt de obicei de calitate scăzută.
Ce înseamnă asta mai exact?
- Nu sunt complete – lipsesc informații care vă pot transforma datele în cunoștințe utile.
- Le lipsește consistența – diferite persoane/departamente pot folosi denumiri/nomenclatoare diferite.
- Le lipsește acuratețea – datele fie nu sunt suficient de precise din punctul de vedere al utilizatorului, fie nu se potrivesc cu nivelul de expertiză și așteptările acestuia.
- Nu sunt disponibile – datele nu sunt disponibile deoarece este nevoie de timp pentru a le introduce în sistem.
- Le lipsește credibilitatea – este imposibil să se verifice fiabilitatea datelor, de exemplu, din cauza lipsei documentației fotografice.
Chiar dacă colectați și stocați date, dar aceste date sunt de calitate scăzută, pot fi înșelătoare, distorsionează analizele și pot afecta negativ deciziile de business și rezultatele. Luarea de decizii bazate pe date inexacte este similară cu a acționa pe baza lipsei de date. Putem merge mai departe să spunem că poate avea și mai multe consecințe negative.
Multe companii încearcă să rezolve problema și să pună la dispoziție tehnicienilor lor de teren smartphone-uri pentru a putea crea documentație fotografică. Este un prim pas bun. Utilizarea unui dispozitiv mobil este mult mai convenabilă decât scrierea de mână a informațiilor, dar încă nu este o situație ideală.
Fotografiile sunt mai de încredere decât notițele pe hârtie scrise în timpul lucrului în teren sau după întoarcerea la birou. Cu toate acestea, încă nu este suficient. Ele sunt într-adevăr o sursă bună de informații și de confirmare cu privire la o sarcină finalizată, dar datele nu sunt imediat mutate în sistemele companiei și nici nu sunt procesate. Fișierele trebuie transferate de pe telefon (prin e-mail, MMS, descărcate pe computer) și apoi organizate, notate și introduse în baza de date. Întregul proces durează mult și poate fi (încă) o altă sursă de greșeli – nu foarte diferită de cele care apar atunci când copiați informații de pe hârtie.
Din fericire, există soluții create pentru a colecta cantități mari de date din teren și pentru a le actualiza în timp real. Soluțiile conțin instrumente specializate care îmbunătățesc și accelerează procesul și garantează că informațiile colectate vor fi fiabile, credibile și fără erori.
Ce ar trebui să căutați în aceste soluții pentru a obține cele mai multe beneficii din utilizarea datelor?
6 caracteristici cheie ale unei aplicații moderne de colectare a datelor din teren
1. Control vocal
Puteți controla aplicația cu vocea și dicta orice informație. Va fi salvată automat, într-un mod structurat. Acest lucru va fi util ori de câte ori un tehnician are nevoie de mâini libere.
Este mai eficient decât să tastați pe o tastatură mică a unui smartphone (în special atunci când plouă sau ninge).
Voice inspection – O aplicație pentru raportarea inspecției instalațiilor și dispozitivelor de rețea. Aplicația folosește AI pentru a recunoaște informațiile dictate și pentru a le introduce în protocolul de inspecție a obiectelor din rețea.
2. Recunoașterea imaginilor
Datorită utilizării inteligenței artificiale și a unei camere de pe un dispozitiv mobil, aplicația recunoaște automat obiectele și caracteristicile acestora.
Preia informațiile necesare din imagine și afișează indicii utilizatorului, al cărui rol se limitează la verificarea și acceptarea rezultatelor (ceea ce se poate face și prin comenzi vocale).
LV Topology – un exemplu de aplicație care folosește mecanisme AI și ML pentru a obține date de rețea de Joasă Tensiune. Citește informații despre obiecte dintr-o fotografie realizată de aplicație și completează baza de date a rețelei cu datele relevante.
3. Utilizarea dispozitivelor și a senzorilor încorporați în dispozitivul mobil, cum ar fi o cameră, un receptor GPS, o busolă sau un giroscop.
Acest lucru face posibilă realizarea de fotografii, înregistrarea videoclipurilor, precum și localizarea automată a obiectelor în teren, determinarea orientării acestora și măsurarea distanței.
NIMS Outages – una dintre caracteristicile aplicației este măsurarea distanței până la obiectul indicat folosind senzorii camerei și smartphone-ului. Măsurătorile sunt convertite automat în schițe.
4. Mecanisme care asigură o calitate ridicată a datelor
de ex. dicționare sau reguli de validare care garantează consistența și completitudinea datelor.
5. O combinație inteligentă de tehnici de introducere a datelor
Aplicația ar trebui să utilizeze tehnici specifice care să faciliteze munca, iar utilizatorul poate alege care este cea mai utilă pe moment. De exemplu, un tehnician nu trebuie să dicteze datele, dar poate alege o metodă mai convenabilă, de exemplu, să facă modificări manual.
6. Ușurința în utilizare
Nu uitați de asta! Dacă doriți ca tehnicienii dvs. să folosească aplicația, aceasta trebuie să fie intuitivă și ușor de utilizat. De asemenea, ar trebui să efectueze cât mai multe activități în mod automat, de exemplu, potrivirea fotografiilor făcute cu obiectele corespunzătoare, fără intervenția utilizatorului.
De ce ar trebui să utilizați soluții moderne pentru a colecta datele din teren?
Soluția potrivită va ține cont de specificul industriei dvs. și chiar al companiei dvs., va îmbunătăți și va accelera munca, asigurând în același timp date de înaltă calitate. Acest lucru se traduce în beneficii reale de business:
Eficiență îmbunătățită a raportării lucrărilor de teren – angajații vor petrece mai mult timp rezolvând probleme în loc de formalități. Poate duce la o satisfacție mai mare a angajaților.
Datele vor fi transferate mai rapid către sistemele companiei, astfel încât acestea vor conține cele mai actualizate date care vor sprijini procesul de luare a deciziilor mai precise și vor ajuta la îmbunătățirea proceselor de afaceri, cum ar fi remedierea întreruperilor sau conectarea de noi clienți la reţea.
Se vor face mai puține greșeli – folosind aplicația, datele vor fi introduse direct în sistem de către tehnicienii din teren, folosind dicționare. Nu este nevoie să introduceți informațiile manual.
Veți reduce volumul de muncă al angajaților de birou, care nu vor mai fi nevoiți să introducă datele manual.
Nu va fi nevoie să lansați proiecte dedicate pentru colectarea datelor. Ele sunt de obicei plictisitoare și ineficiente (datele colectate pot deveni învechite înainte de sfârșitul unui proiect lung). Când utilizați o aplicație specializată, colectați date în timpul sarcinilor de zi cu zi.
Datele de înaltă calitate vor fi utilizate în raportările analitice, oferind inclusiv posibilitatea de utilizare mai largă a analizei predictive.
Cum vă pot ajuta soluții similare să vă îmbunătățiți afacerea?
S-ar putea să vă întrebați dacă utilizarea soluțiilor moderne bazate pe algoritmi de inteligență artificială ar putea îmbunătăți operațiunile companiei dvs.
Haideți să vorbim despre beneficiile utilizării aplicațiilor de colectare a datelor din teren pentru compania dvs.