Skip to main content

Alegerea soluțiilor IT pentru companiile de termoficare

By March 3, 2023March 7th, 2023Termoficare
termoficare-1

Transformarea digitală nu ocolește domeniul termoficării. La fel ca toate celelalte sectoare, termoficarea dezvoltă o colecție de sisteme IT care îi sprijină operațiunile. Unele dintre ele sunt soluții care îmbunătățesc procesele generale de business, cum ar fi ERP, CRM sau sisteme de contabilitate. Un alt grup de soluții asigură suport proceselor tipice pentru industrie. Câteva exemple de astfel de sisteme includ SCADA, GIS, telemetrie, facturare și sisteme Field Service Management (FSM).

De 25 de ani, Globema lucrează cu companii de rețele din sectorul utilităților. Știm totul despre nevoile lor și despre provocările actuale de pe piață. Acest lucru se reflectă în portofoliul nostru de soluții extins continuu pentru companiile de termoficare. Soluțiile noastre sprijină toate aspectele operațiunilor conduse de companiile moderne de termoficare.

Sistemele pe care urmează să le prezentăm sunt potrivite pentru companii de orice dimensiune, atât organizații mici cu procese simple, cât și cele foarte mari care necesită soluții mai complicate.

Soluții GIS pentru sectorul termoficare

Cu soluțiile de tipul Sistemului de Informații Geografice (GIS), vă puteți mapa întreaga rețea de termoficare și o puteți gestiona folosind un sistem IT. Folosind GIS, puteți finaliza diferite tipuri de sarcini legate de operațiunile rețelei, cum ar fi operațiunile de transport, inspecțiile de întreținere, înregistrarea și gestionarea întreruperilor, estimarea consecințelor avariilor etc. Astfel de soluții sunt, de asemenea, de mare ajutor atunci când planificați extinderea rețelei și nevoia dvs. pentru a-i verifica, de exemplu, capacitatea.
Sistemele descrise mai jos vă permit să creați un model de rețea end-to-end și pot fi integrate cu ușurință cu alte sisteme din compania dumneavoastră. Cu toate acestea, ele diferă în ceea ce privește complexitatea modelului și numărul de funcții. De asemenea, sunt potrivite pentru diferite cerințe ale companiilor de termoficare.

DH.GIS, o soluție GIS complexă pentru gestionarea infrastructurilor de termoficare

DH.GIS este pentru dvs.?

DH.GIS este alegerea potrivită pentru compania dumneavoastră dacă…

  • Dețineți o rețea mare și vastă de termoficare
  • Trebuie să vă modelați bine rețeaua
  • Intenționați să vă integrați cu multe sisteme diferite
  • Căutați un sistem on-premise

Globema a creat sistemul DH.GIS bazat pe cea mai importantă platformă GIS din lume, GE Smallworld.

Cele mai importante funcții DH.GIS includ…

  • Furnizarea unui model complet de rețea de termoficare
  • Modelarea retelelor de apa calda si abur de proces
  • Furnizarea de scheme interne conectate topologic ale obiectelor de infrastructură
  • Crearea registrelor dispozitivelor situate în instalații de generare a agentului termic, camere și noduri

În funcție de cerințele de business, versiunea de bază a DH.GIS poate fi extinsă cu mai multe module. Iată-le pe cele mai importante:

Model de retea de termoficare GIS

Modulul principal include un model complet de date pentru rețeaua de termoficare. Poate fi folosit pentru a crea un inventar al activelor de rețea. Un alt caz de utilizare este realizarea unui model topologic al unei rețele de termoficare, incluzând toate elementele rețelei și atributele acestora. Descrierile standard ale obiectelor pot fi extinse cu noi atribute în funcție de nevoile utilizatorului. Modulul de modelare a rețelei vă permite să creați topologii și să adăugați atașamente în orice format.

Calcule hidraulice și termodinamice
Aceste module efectuează calcule complexe pe baza modelului de rețea. Ajută la detectarea debitelor și pierderilor de presiune pentru nodurile terminale din rețelele de termoficare și alimentare cu apă. Puteți vizualiza rezultatele calculelor pe o hartă.

Modulul Operațiuni
Acest modul sprijină planificarea activităților de întreținere și înregistrarea rezultatelor acestora.

Hărți – vizualizați locații precise ale elementelor rețelei dvs.
Modulul de hartă pentru DH.GIS acceptă diferite servicii și formate de hărți (raster, vector etc.).

Gestionarea întreruperilor și asistență dispecer
Aceste module ajută la analiza impactului întreruperilor și înregistrează informații legate de remedierea defecțiunilor. Acestea sprijină dispecerii în gestionarea operațiunilor de rețea.

Transmisie si drepturi de servitute pe parcele
Modulele noastre vă permit să modelați parcele și capacitatea rețelei. Acestea ajută la crearea descrierilor și la adăugarea de atribute legate de servitute.

Coliziuni
Acest modul ajută la evitarea coliziunilor între infrastructura de termoficare și alte tipuri de rețele.

DH.GIS poate fi integrat cu alte sisteme. Datele acestora pot fi prezentate direct în DH.GIS. Puteți afla mai multe despre sistem, anumite module și toate caracteristicile pe pagina soluției:

GeoGrid DH, un model complet de rețea de termoficare cu calcule hidraulice

Este GeoGrid DH o soluție pentru dvs.?

GeoGrid DH este alegerea potrivită pentru compania dumneavoastră dacă…

  • Dețineți o rețea de termoficare mică sau medie
  • Nu doriți să mențineți o infrastructură hardware
  • Ați dori să începeți să utilizați o soluție GIS cât mai repede posibil
  • Planificați niște integrări simple cu alte sisteme, de ex. cu un sistem de facturare

GeoGrid DH poate fi ușor integrat cu alte sisteme. Această soluție este alegerea potrivită pentru companiile care nu doresc să instaleze și să întrețină software-ul pe serverele lor, dar preferă să-l folosească ca serviciu în cloud.

Dashboard

Cele mai semnificative funcționalități GeoGrid DH includ…

  • Construirea unui model de rețea digitală cu atributele și topologia necesare
  • Calcule hidraulice încorporate
  • Analizarea consecințelor avariilor, planificarea rețelei, gestionarea drepturilor de servitute
  • Înregistrarea operațiunilor de rețea în teren
  • Adăugarea de atașamente la evenimentele și obiectele din rețea (documentație foto)

Sistemul GeoGrid DH poate fi integrat cu ușurință cu alte sisteme din compania dumneavoastră, de exemplu, sistemele de telemetrie. GeoGrid DH se bazează pe platforma noastră GeoGrid – citiți mai multe despre aceasta pe pagina soluției:

DH.GIS vs. GeoGrid DH

Alegeți DH.GIS pentru compania dvs. dacă…

  • Dețineți o rețea mare și vastă de termoficare
  • Căutați un sistem on-premise
  • Trebuie să vă modelați detaliat rețeaua
  • Intenționați să vă integrați cu multe sisteme diferite

Optați pentru GeoGrid DH dacă….

  • Dețineți o rețea de termoficare mică sau medie
  • Nu doriți să mențineți o infrastructură hardware
  • Ați dori să începeți să utilizați o soluție GIS cât mai repede posibil
  • Planificați niște integrări simple cu alte sisteme

Gestionarea companiei dvs. de termoficare

Am menționat deja soluții care susțin operațiunile rețelei de termoficare. Pe lângă acestea, aveți nevoie și de instrumente care vă ajută să gestionați alte procese din cadrul companiei dvs. și să asigurați eficiența acestora.

Fără îndoială, compania dumneavoastră colectează și generează cantități mari de date în fiecare zi. Prin urmare, ar trebui să luați în considerare utilizarea unui instrument pentru a standardiza datele, a oferi informații cheie și a informa decidenții. Un exemplu de astfel de soluție este GeoPerformance care integrează date din diferite sisteme.

GeoPerformance – un serviciu cloud pentru gestionarea proceselor la companiile de termoficare. Acesta integrează datele stocate în multe sisteme diferite.

GeoPerformance este pentru dvs.?

GeoPerformance este alegerea potrivită pentru compania dumneavoastră dacă…

  • Aveți nevoie de statisticile actuale despre fluxurile de lucru ale proceselor din compania dvs.
  • Doriți să monitorizați operațiunile companiei dvs. folosind un singur instrument

Această soluție a fost creată pentru companiile care folosesc sisteme diferite și nu au un mediu integrat. Un astfel de mediu este crucial, deoarece oferă informații actualizate despre toate procesele aflate în desfășurare la companie într-un mod clar și concis.

GeoPerformance este perfect pentru companiile care au nevoie de statistici actualizate, dar nu au timp pentru a face noi rapoarte în mod regulat.

GeoPerformance

Cele mai importante caracteristici ale GeoPerformance

Soluția simplifică procesul de luare a deciziilor pe baza datelor. Acest lucru se datorează…

  • Prezentarea de informații actualizate din toate zonele de operare sau selectate (operațiuni de rețea, investiții, financiar). Astfel de date sunt afișate evidențiat pe diagrame și în tabele.
  • Adaptarea vizualizării datelor la nevoile fiecărui utilizator (consiliu de conducere, personal calificat, experți în rețea etc.). Acest lucru ajută fiecare grup să ia decizii legate de operațiunile zilnice de afaceri.
  • Integrarea și extragerea cu ușurință a datelor din diferite sisteme, cum ar fi telemetria, SCADA, managementul sarcinilor, financiar, investiții și altele.

Colectarea și digitizarea datelor

Pentru a-și menține eficiența, compania dumneavoastră are nevoie de acces la informații actualizate. Fără date, chiar și cele mai avansate sisteme sunt aproape inutile. Am creat o platformă care include instrumente care sprijină achiziția de date despre rețelele de termoficare. Ajută la colectarea datelor în teren, precum și la extragerea acestora din documentația pe hârtie și fișierele digitale.

Deoarece rețelele de termoficare continuă să crească și să se schimbe, informațiile dvs. despre acestea trebuie să reflecte realitatea. Acesta este motivul pentru care platforma GlobIQ este creată pentru a răspunde acestei nevoi.

GlobIQ este pentru compania dvs.?

GlobIQ este alegerea potrivită pentru compania dumneavoastră dacă…

  • Implementați doar un sistem de inventariere de rețea și trebuie să îl porniți rapid cu date (mutați-le din documentația pe hârtie sau din diferite surse digitale și completați un inventar eficient pe teren).
  • Doriți să vă asigurați că datele dvs. dintr-un sistem de inventar sunt întotdeauna actualizate.

Instrumentele incluse în platforma GlobIQ ajută la îmbunătățirea mai multor procese legate de încărcarea informațiilor din rețea în baze de date și sisteme de inventariere, precum și întreținerea datelor. Procesele includ…

Efectuarea de inventariere și verificarea datelor în teren cu aplicații mobile specializate folosind mecanisme de recunoaștere a imaginilor și control vocal bazate pe AI. Aplicațiile accelerează colectarea datelor, elimină necesitatea creării documentației pe hârtie și asigură o calitate îmbunătățită a datelor. Acest lucru se datorează faptului că datele sunt imediat introduse în baza de date într-un mod structurat, consistent.

Digitalizarea documentației pe hârtie – aplicația noastră iDoc se bazează pe inteligența artificială și tehnologiile de învățare automată. Clasifică automat documentele scanate, citește informațiile pe care le conțin și le mută în sistemul țintă. Pe baza datelor extrase, iDoc poate recunoaște și obiecte (de exemplu, elemente de infrastructură tehnică) și le poate asocia cu atributele potrivite.

Aplicația iDoc accelerează clasificarea (recunoașterea) documentelor și completarea bazelor de date cu informații corecte de până la 10 ori mai repede.

Crearea unei baze de date spațiale de documente – soluția LocDoc citește și clasifică scanările documentației de pe hârtie. Apoi creează o bază de date cu documentația atribuită unui obiect de infrastructură dat. Soluția folosește date de locație incluse în documente legate de o anumită investiție. Prin urmare, poate asocia documentația cu locul sau adresa potrivită. Acest lucru vă permite să accesați documentația folosind o hartă și nu numai funcția de căutare obișnuită. Obțineți o așa-numită bază de date spațială.

Migrarea datelor din surse digitale (cum ar fi proiecte CAD, fișiere CSV și baze de date). Datele pot proveni din surse diferite și pot avea diferite formate. Pentru a fi introduse într-un sistem de inventar, acestea trebuie să fie standardizate și transformate într-un format consistent. Acest lucru va asigura că sistemul dvs. de inventar și alte sisteme de la companie pot folosi toate datele. Pentru ca acest proces să fie eficient, trebuie să fie automatizat. Ceea ce aveți nevoie aici este o soluție pentru procesarea și migrarea datelor, cum ar fi Platforma FME. Poate gestiona peste 500 de formate de date și este perfect pentru date spațiale.

Găsiți mai multe informații despre platforma GlobIQ și instrumentele pe care le include aici:

Gestionarea activităților de teren

Ultimul element, totuși important, al operațiunilor companiei de termoficare este activitatea pe teren: inspecții de rețea, întreținere, tratarea avriilor și întreruperilor etc. În acest caz puteți utiliza și instrumente care organizează și grăbesc operațiunile. Sistemele Field Service Management vă pot ajuta să preluați mai mult control asupra finalizării sarcinilor, să creați rapoarte relevante și să oferiți servicii clienților mai rapid.

GeoTask – gestionarea activităților și tehnicienilor de teren

GeoTask este o soluție care ajută la planificarea și gestionarea eficientă a tuturor sarcinilor de teren. Sistemul este susținut de inteligență artificială și automatizează munca legată de programarea angajaților din teren și sarcinile acestora. GeoTask a fost conceput astfel încât atât dispecerii de birou, cât și tehnicienii de teren să rămână în contact unul cu celălalt. Angajații de teren pot folosi o aplicație mobilă convenabilă cu o funcție de control vocal pentru a rămâne la curent cu sarcinile lor.

GeoTask accelerează programarea cu până la 80% și crește eficiența muncii pe teren cu până la 40%. Comunicarea și operațiunile simplificate îmbunătățesc calitatea serviciilor și satisfacția clienților.

GeoTask este pentru compania dvs.?

GeoTask este alegerea potrivită pentru compania dumneavoastră dacă…

  • În fiecare zi, planificați sarcini pentru cel puțin 15 angajați de teren
  • Căutați o modalitate de a vă crește eficiența muncii
  • Vă străduiți să respectați termenele limită și Acordurile privind nivelul de servicii (SLA)
  • Ați dori să aveți mai mult control asupra muncii de teren și să îmbunătățiți raportarea

Soluția GeoTask este alegerea perfectă pentru companiile care îndeplinesc un număr mare de sarcini de lucru pe teren în fiecare zi (de exemplu, colectarea datelor în timpul inspecțiilor de rețea etc.). Datele colectate folosind GeoTask sunt digitale, așa că puteți renunța la documentele pe hârtie. De asemenea, îmbunătățește calitatea datelor, deoarece acestea sunt colectate într-un mod standardizat.

GeoTask-1

Cele mai importante caracteristici ale GeoTask includ:

  • Planificare, programare și distribuire automată a muncii de teren între tehnicieni, luând în considerare cerințele definite de dispeceri (de exemplu, termene limită, abilități necesare etc.)
  • Înregistrare continuă a progresului lucrării prin aplicația mobilă care este disponibilă atât în modul online, cât și offline
  • Înregistrarea organizată și unificată a informațiilor despre sarcini datorită formularelor predefinite
  • Crearea automată de statistici și rapoarte
  • O opțiune pentru crearea documentației foto pentru fiecare sarcină
  • O opțiune de integrare cu un sistem GIS
  • O opțiune pentru gestionarea instrumentelor/uneltelor auxiliare

Doriți să aflați mai multe despre soluția Globema pentru industria de termoficare?

Dacă sunteți curios despre cum putem îmbunătăți operațiunile companiei dvs., contactați-ne! Consultanții noștri vor fi bucuroși să analizeze nevoile dvs. de afaceri și să vă propună o soluție.

Doresc să aflu mai multe despre soluțiile pentru industria de termoficare
optimizare-costuri-1

S-ar putea să fiți interesat și de…