Smallworld implementat la  Netia

Sistem de inventariere de rețea de ani de zile

Descoperiți cum, în ultimii 20 de ani, Smallworld a venit în ajutorul Netia să își dezvolte rețeaua, să își gestioneze infrastructura și să introducă servicii de ultimă generație.

Despre proiect

Netia și Globema și-au început parteneriatul în urmă cu  20 de ani, când operatorul s-a confruntat cu multe provocări tipice pentru o companie de telecomunicații în plină dezvoltare. Datorită operațiunilor și a planificării ineficiente, Netia s-a luptat cu costuri de operare și investiții ridicate. Operatorul a căutat un sistem de inventariere al rețelei care să-i ajute să-și depășească provocările și să țină pasul cu inovațiile tehnologice și de business.

Cuprins:

netia logo
Industrie: Telecomunicații
Țară: Polonia
Sistem: Smallworld GIS
Categorie: Network Inventory Management

Unul dintre cei mai mari operatori de telecomunicații din Polonia. Oferă servicii TV, precum și internet mobil și fix pentru utilizatori privați, companii și instituții. Are aproximativ 2000 de angajați în 70 de orașe din Polonia.

Provocări

Care au fost problemele pe care le avea Netia înainte de a ne începe parteneriatul?

Gestionarea și utilizarea eficientă a unor date de mari dimensiuni și a unei rețele complexe:

200

baza de date

423000

noduri de rețea
active și pasive

388000

sectiuni de
cablu de cupru și fibră optică

699000

rute subterane
și locații

164300

rack-uri

54000

hărți raster

Acces la date exacte și de calitate

Date incomplete despre utilizarea resurselor care duc la costuri mari de investiții

Accesul restricționat la datele de infrastructură  a dus la planificarea și proiectarea inexacte a rețelelor de nouă generație

Constrângerea utilizării documentelor pe hârtie
Acces restricționat la datele din rețea, structura de date dezorganizată, riscul pierderii datelor, nicio opțiune pentru analiza datelor și corelarea cu alte informații.

Lipsa cunoștințelor despre resursele închiriate și utilizarea acestora
rezultând costuri de operare ridicate și dificultăți în identificarea locurilor pentru dezvoltarea rețelei proprii.

Procese care consumă timp și lipsa instrumentelor potrivite

Lipsa verificării automate a fezabilității serviciului și a sondajului obositor pe teren
a dus la un timp de răspuns de cel puțin o zi lucrătoare. Cu mai multe interogări, timpul de așteptare ar fi putut crește chiar și la câteva zile.

Timpul îndelungat al calculului costului preliminar în vederea conectării unui nou client business
Întreaga echipă de ingineri trebuia să fie implicată, deoarece cunoștințele despre activele rețelei nu erau centralizate.

Acces ineficient la datele corecte
având ca rezultat o planificare ineficientă a campaniei de vânzare și o analiză a cererii bazate pe oraș, fără a ține seama de condițiile locale.

Căutare laborioasă pentru localizarea întreruperii rețelei și colectarea documentației tehnice
Timpul necesar pentru repararea întreruperii a fost mai mare, iar costurile erau mai mari.

Identificarea împovărătoare a serviciilor afectate de o întrerupere sau de lucrări de întreținere planificate

rezultând multe ore de muncă suplimentară de back-office.

Soluție

Cum am ajutat Netia să-și depășească provocările cu ajutorul sistemului Smallworld

Am organizat datele

  • standardizate și disponibile din orice locație. Eliminarea necesității utilizării documentației pe hârtie.
  • acces facil și instantaneu la informațiile actualizate despre rețea, utilizarea resurselor și închirierea locațiilor mijloacelor fixe.
  • toate datele spațiale au fost geocodate
  • corelarea datelor din surse diferite au facilitat analize utile

Am automatizat procesele și am făcut ca instrumentele să funcționeze într-un mod consecvent

automatizarea proceselor include:

  • verificarea fezabilității serviciului
  • calcule preliminare ale costurilor pentru conectarea noilor clienți B2B
  • localizarea întreruperilor rețelei
  • identificarea serviciilor afectate de întrerupere
  • Instrumente care susțin furnizarea de servicii și întreținerea rețelei
  • mecanisme de proiectare a rețelei utilizând infrastructura de rețea existentă și planificată

Am livrat dezvoltări și integrări cu alte sisteme

Integrare cu CRM:

  • automatizarea procesului de verificare a fezabilității serviciului
  • proces automatizat de vânzare a serviciilor
Suport pentru furnizarea de servicii

  • proces automat de activare a serviciilor pentru sisteme radio, precum și rețele fixe de cupru și fibră
Integrare cu SAP 

  • Asigurarea unei gestionări mult mai ușoare a asset-urilor fixe
Integration with other OSS systems

  • suport pentru procesele de investiții și dezvoltare de rețea

Avantajele implementării Smallworld la Netia

Îmbunătățirea procesului  

  • verificarea instantanee a fezabilității serviciului
  • calcule preliminare rapide și automate ale costurilor pentru conectarea unui nou client B2B
  • identificarea serviciilor afectate de întrerupere a fost scurtată la câteva minute
  • toate sarcinile legate de verificarea disponibilității serviciului pot fi finalizate în câteva minute

Beneficii financiare

  • optimizarea costurilor investiționale
  • scăderea costului colectării / inventarului de date as-built
  • reducerea costurilor de remediere a întreruperilor
  • eliminarea necesității de completare a unui inventar de colectare pe teren pe patru ani a activelor imobilizate ale companiei

Îmbunătățirea calitații serviciilor 

  • planificarea și proiectarea mult mai precise a rețelelor noi
  • proiectarea preliminară a rețelei sau a serviciilor se poate face pe baza infrastructurii existente și planificate
  • o planificare mai eficientă a campaniilor de vânzări care ia în considerare condițiile locale

Sumar

Nu există nicio îndoială că sistemul modern de inventariere este esențial pentru un operator de telecomunicații. Când Netia a luat decizia, nu știam cum se vor schimba tehnologiile și piața telecomunicațiilor. Nu știam cu ce provocări se va confrunta sistemul de inventariere. În opinia mea, am luat o decizie bună alegând Smallworld, o soluție de inventariere de rețea flexibilă și durabilă pe viitor.
Sistemul încă ne permite să creștem eficient. Desigur, nu este întotdeauna ușor. În perioadele dificile, un furnizor cu experiență joacă un rol important. În cazul nostru, este Globema – compania cu care am lucrat de la bun început.
Jacek Świtalski
Project Preparation and Network Inventory Team Manager, Netia SA

Programați o întâlnire pentru a obține rezultate similare în compania dvs.!