Smallworld implementat la Netia
Sistem de inventariere de rețea de ani de zile
Descoperiți cum, în ultimii 20 de ani, Smallworld a venit în ajutorul Netia să își dezvolte rețeaua, să își gestioneze infrastructura și să introducă servicii de ultimă generație.
Industrie: Telecomunicații
Țară: Polonia
Sistem: Smallworld GIS
Categorie: Network Inventory Management
Unul dintre cei mai mari operatori de telecomunicații din Polonia. Oferă servicii TV, precum și internet mobil și fix pentru utilizatori privați, companii și instituții. Are aproximativ 2000 de angajați în 70 de orașe din Polonia.
Provocări
Care au fost problemele pe care le avea Netia înainte de a ne începe parteneriatul?
Gestionarea și utilizarea eficientă a unor date de mari dimensiuni și a unei rețele complexe:
baza de date
noduri de rețea
active și pasive
sectiuni de
cablu de cupru și fibră optică
rute subterane
și locații
rack-uri
hărți raster
Acces la date exacte și de calitate
Date incomplete despre utilizarea resurselor care duc la costuri mari de investiții
Accesul restricționat la datele de infrastructură a dus la planificarea și proiectarea inexacte a rețelelor de nouă generație
Constrângerea utilizării documentelor pe hârtie
Acces restricționat la datele din rețea, structura de date dezorganizată, riscul pierderii datelor, nicio opțiune pentru analiza datelor și corelarea cu alte informații.
Lipsa cunoștințelor despre resursele închiriate și utilizarea acestora
rezultând costuri de operare ridicate și dificultăți în identificarea locurilor pentru dezvoltarea rețelei proprii.
Procese care consumă timp și lipsa instrumentelor potrivite
Lipsa verificării automate a fezabilității serviciului și a sondajului obositor pe teren
a dus la un timp de răspuns de cel puțin o zi lucrătoare. Cu mai multe interogări, timpul de așteptare ar fi putut crește chiar și la câteva zile.
Timpul îndelungat al calculului costului preliminar în vederea conectării unui nou client business
Întreaga echipă de ingineri trebuia să fie implicată, deoarece cunoștințele despre activele rețelei nu erau centralizate.
Acces ineficient la datele corecte
având ca rezultat o planificare ineficientă a campaniei de vânzare și o analiză a cererii bazate pe oraș, fără a ține seama de condițiile locale.
Căutare laborioasă pentru localizarea întreruperii rețelei și colectarea documentației tehnice
Timpul necesar pentru repararea întreruperii a fost mai mare, iar costurile erau mai mari.
Identificarea împovărătoare a serviciilor afectate de o întrerupere sau de lucrări de întreținere planificate
rezultând multe ore de muncă suplimentară de back-office.
Soluție
Cum am ajutat Netia să-și depășească provocările cu ajutorul sistemului Smallworld
Am organizat datele
- standardizate și disponibile din orice locație. Eliminarea necesității utilizării documentației pe hârtie.
- acces facil și instantaneu la informațiile actualizate despre rețea, utilizarea resurselor și închirierea locațiilor mijloacelor fixe.
- toate datele spațiale au fost geocodate
- corelarea datelor din surse diferite au facilitat analize utile
Am automatizat procesele și am făcut ca instrumentele să funcționeze într-un mod consecvent
- verificarea fezabilității serviciului
- calcule preliminare ale costurilor pentru conectarea noilor clienți B2B
- localizarea întreruperilor rețelei
- identificarea serviciilor afectate de întrerupere
- Instrumente care susțin furnizarea de servicii și întreținerea rețelei
- mecanisme de proiectare a rețelei utilizând infrastructura de rețea existentă și planificată
Am livrat dezvoltări și integrări cu alte sisteme
- automatizarea procesului de verificare a fezabilității serviciului
- proces automatizat de vânzare a serviciilor
- proces automat de activare a serviciilor pentru sisteme radio, precum și rețele fixe de cupru și fibră
- Asigurarea unei gestionări mult mai ușoare a asset-urilor fixe
- suport pentru procesele de investiții și dezvoltare de rețea
Avantajele implementării Smallworld la Netia
Îmbunătățirea procesului
- verificarea instantanee a fezabilității serviciului
- calcule preliminare rapide și automate ale costurilor pentru conectarea unui nou client B2B
- identificarea serviciilor afectate de întrerupere a fost scurtată la câteva minute
- toate sarcinile legate de verificarea disponibilității serviciului pot fi finalizate în câteva minute
Beneficii financiare
- optimizarea costurilor investiționale
- scăderea costului colectării / inventarului de date as-built
- reducerea costurilor de remediere a întreruperilor
- eliminarea necesității de completare a unui inventar de colectare pe teren pe patru ani a activelor imobilizate ale companiei
Îmbunătățirea calitații serviciilor
- planificarea și proiectarea mult mai precise a rețelelor noi
- proiectarea preliminară a rețelei sau a serviciilor se poate face pe baza infrastructurii existente și planificate
- o planificare mai eficientă a campaniilor de vânzări care ia în considerare condițiile locale